26.02.2021

па | 26.02.2021

Аб правядзенні Адзінага дня бяспекі

У Рэспубліцы Беларусь Міністэрствам па надзвычайных сітуацыях (далей - МНС) з 20 лютага па 1 сакавік 2021 года традыцыйна праводзіцца акцыя "Адзіны дзень бяспекі». У гэтыя дні адбудуцца мэтанакіраваныя прафілактычныя мерапрыемствы па папярэджанні надзвычайных сітуацый, правапарушэнняў і злачынстваў, а таксама навучанне паводзінам ва ўмовах НС, аварый, аказанні першай медыцынскай дапамогі, правядзенне мерапрыемстваў, накіраваных на стварэнне і падтрыманне бяспечных і здаровых умоў працы.

Па дадзеных ведамаснага ўліку МНС (па стану на 05.01.2021) у 2020 г. на аб'ектах юрыдычных асоб (без уліку пажараў на транспарце) адбылося 783 пажару, ад якіх загінулі 39 чалавек, траўмаваныя - 27. На аб'ектах юрыдычных асоб, падпарадкаваных Дзяржстандарту, пожаров не зарегистрировано.

з 39 загінулых ад пажараў людзей 31 (79,5% ад агульнага ліку) загінулі ў жыллёвым фондзе, 8 (20,5%) - у вытворчых, бытавых і дапаможных памяшканнях або на тэрыторыі арганізацый.

У 88,9% (696) выпадкаў прычынамі дадзеных пажараў з'явіліся парушэнні вытворчай і тэхналагічнай дысцыпліны, связанные с «человеческим фактором»:

47,1% (369) - неасцярожнае абыходжанне з агнём (у тым ліку:. дзіцячае свавольства з агнём),

14,7% (115) - парушэнне правілаў устройства і эксплуатацыі электрасетак і электраабсталявання,

12,0% (94) - падпал,

8,7% (68) - парушэнне правілаў устройства і эксплуатацыі печаў, цеплагенерыруючых агрэгатаў і прылад,

2,6% (20) - парушэнне супрацьпажарных патрабаванняў пры правядзенні агнявых работ,

2,9% (23) - парушэнне тэхналагічнага рэгламенту (працэсу),

0,5% (4) - парушэнне правілаў захоўвання, выкарыстання, вырабу і транспарціроўкі рэчываў і матэрыялаў,

0,3% (2) - парушэнне правілаў эксплуатацыі газавых прыладаў і агрэгатаў,

0,1% (1) - парушэнне правілаў эксплуатацыі піратэхнічных вырабаў.

У 35,4% (277) выпадкаў непасрэдным аб'ектам ўзнікнення пажараў з'явіліся вытворчыя і складскія будынкі (збудаванні), 22,5% (176) - жыллёвы фонд, 10,5% (82) - прадпрыемства па абслугоўванню насельніцтва, 3,7% (29) - будынка для часовага знаходжання (пражывання) людзей, 2,8% (22) - аб'екты новага будаўніцтва, рэканструкцыі і капітальнага рамонту, 1,0% (8) - відовішчныя і культурна-асветныя ўстановы, 0,8% (6) - установы адукацыі, 0,6% (5) - навуковыя і праектныя арганізацыі, ўстановы кіравання.

На жаль, у мінулым годзе зарэгістравана значная колькасць няшчасных выпадкаў, якія адбыліся ў выніку працоўнай дзейнасці работнікаў.

Паводле аператыўных дадзеных Дэпартамента Дзяржаўнай інспекцыі працы, у 2020 году количество производственных несчастных случаев со смертельным исходом составило 139 выпадкаў (у 2019 годзе - 141), ўсталяваная віна наймальніка ў 70 смяротных няшчасных выпадках
(у 2019 годзе - у 63 няшчасных выпадках).

адбылося 638 вытворчых няшчасных выпадкаў з цяжкім зыходам (у 2019 годзе - 710), у 235 з якіх ўсталяваная віна наймальніка (у 2019 годзе - 301 няшчасны выпадак).

29 вытворчых няшчасных выпадкаў адбылося ў выніку ДТЗ (у 2019 годзе -31).

неабходна адзначыць, што ў адной з арганізацый, якія ўваходзяць у сістэму Дзяржстандарту, зарэгістраваны смяротны няшчасны выпадак, які адбыўся непасрэдна на працоўным месцы ў працоўны час і прызнаны невытворчыя (выкліканы выключна захворваннем пацярпелага). Разам з тым дадзены факт паказвае на неабходнасць узмацнення кантролю за фізічным станам работнікаў, своечасовасці праходжання імі неабходных медыцынскіх аглядаў, распрацоўкі іншых прэвентыўных мер, накіраваных на захаванне жыцця і здароўя супрацоўнікаў арганізацый.

Значная колькасць здарэнняў, якія прывялі да страты здароўя, зарэгістравана ў выніку невыканання мер дарожнай бяспекі.

У 2020 г. у параўнанні з 2019 г. у рэспубліцы знізілася (-0,4%; з 3 567 да 3 554; -13) колькасць дарожна-транспартных здарэнняў (далей - ДТЗ, аўтааварыя) і лік параненых у іх людзей (-3,7%; з 3 818 да 3 678;
-140). Пры гэтым узрасла колькасць загінуўшых у аўтааварыях людзей (+13,5%; з 505 да 573; +68).

даведачна:

У Рэспубліцы Беларусь рэалізуецца дзяржаўная палітыка ў галіне дарожнага руху, адной з асноўных мэт якой з'яўляецца забеспячэнне бяспекі дарожнага руху і зніжэнне ўзроўню дарожна-транспартнага траўматызму. Дзяржавай вядзецца паслядоўная работа па ўдасканаленню ўмоў дарожнага руху і фармаванню камфортнай і бяспечнай вулічна-дарожнай інфраструктуры, а таксама мэтанакіраваныя прафілактычныя мерапрыемствы, якія спрыяюць павышэнню ўзроўню прававой свядомасці ўдзельнікаў дарожнага руху. На сістэмнай аснове ажыццяўляецца кантроль за бяспекай дарожнага руху ў мэтах папярэджання і своечасовага спынення парушэнняў Правілаў дарожнага руху, якія з'яўляюцца асноўнымі прычынамі дарожна-транспартнага траўматызму.

дзякуючы мерам, прымаемым дзяржавай ва ўзаемадзеянні з грамадскасцю, у Рэспубліцы Беларусь паслядоўна павялічваецца ўзровень бяспекі дарожнага руху і зніжаецца ўзровень дарожна-транспартнага траўматызму. З 2005 г. колькасць штогод гінуць у ДТЗ людзей знізілася ў 3 разы - на 1 100 чалавек (з 1 673 да 573).

Найбольш распаўсюджанымі відамі ДТЗ у 2020 г. з'явіліся:

наезд на пешахода - 1 246 (2019 г. - 1 286) здарэнняў, або 35,1% ад агульнай колькасці ДТЗ, у якіх 235 (210) чалавек загінулі (41,0% ад агульнай колькасці загінулых) і 1 065 (1 123) атрымалі раненні (29,0% ад агульнай колькасці параненых);

сутыкненне механічных транспартных сродкаў - 1 059 (2019 г. - 1 045) ДТЗ (29,8%) у якіх 153 (128) чалавекі загінулі (26,7%) і 1 306 (1 385) атрымалі раненні (35,5%);

здарэнні з удзелам аднаго транспартнага сродку (перакульвання, наезды на перашкоды (дарожныя збудаванні і т. п.), жывёл) - 791 (2019 г. - 745) ДТЗ (22,3%), у якіх 127 (117) чалавек загінулі (22,2%) і 894 (864) атрымалі раненні (24,3%).

Найбольшая колькасць ДТЗ рэгістравалася ў пятніцу (17,6% ад агульнага ліку ДТЗ або 626) і суботу (14,5% або 517; у сярэднім па днях тыдня - 508), якія загінулі ў ДТЗ - у суботу (20,1% або 115) і нядзелю (17,1% або 98; у сярэднім па днях тыдня - 82), параненых - у пятніцу (17,5% або 645) і суботу (14,6% або 536; у сярэднім па днях тыдня - 525).

Па часе сутак часцей за ўсё ДТЗ рэгістраваліся ў перыяд часу з 17 да 22 гадзін (33,8% або 1 203; у сярэднім па гадзінах названага 5-гадзіннага інтэрвалу - 241, поўных сутак - 148) і с 7 да 9 гадзін (13,2% або 468; у сярэднім па гадзінах названага 2-гадзіннага інтэрвалу - 234), выпадкі гібелі ў ДТЗ - з 17 да 24 гадзін (44,7% або 256; у сярэднім па гадзінах названага 7-гадзіннага інтэрвалу - 37, поўных сутак - 24) і с 6 да 9 гадзін (12,9% або 74; у сярэднім па гадзінах названага 3-гадзіннага інтэрвалу - 25), раненні - з 17 да 22 гадзін (33,9% або 1 247; у сярэднім па гадзінах названага 5-гадзіннага інтэрвалу - 249, поўных сутак - 153) і с 7 да 9 гадзін (13,0% або 478; у сярэднім па гадзінах названага 2-гадзіннага інтэрвалу - 239).

Асноўнымі прычынамі і ўмовамі, спрыяльнымі здзяйснення ДТЗ у 2020 г., з'явіліся:

– парушэнне Правілаў дарожнага руху (далей - ПДР) кіроўцамі (81,5% ад агульнай колькасці ДТЗ або 2 897), у т. няма.:

1) парушэнне правілаў праезду пешаходных пераходаў (19,9% ад колькасці ДТЗ па віне кіроўцаў ці 577 (2019 г. - 585), 45 (32) чалавек загінулі і 557 (574) атрымалі раненні;

2) незахаванне чарговасці праезду скрыжаванняў (13,2% або 383 (2019 г. - 364), 29 (16) чалавек загінулі і 458 (457) атрымалі раненні;

3) кіраванне транспартным сродкам у стане ап'янення (12,7% або 369 (2019 г. - 360), 115 (93) чалавек загінулі і 389 (404) атрымалі раненні;

4) перавышэнне ўстаноўленай хуткасці руху (12,7% або 369 (2019 г. - 392), 66 (66) чалавек загінулі і 425 (479) атрымалі раненні;

5) кіраванне транспартным сродкам, не маючы на ​​тое права (9,8% або 284 (2019 г. - 277), 53 (61) чалавек загінулі і 333 (337) атрымалі раненні;

6) парушэнне правілаў манеўравання (9,3% або 269 (2019 г. - 310), 22 (26) чалавекі загінулі і 289 (328) атрымалі раненні;

7) выезд на паласу сустрэчнага руху (3,6% або 104 (2019 г. - 91), 34 (21) чалавекі загінулі і 130 (117) атрымалі раненні;

8) непадпарадкаванне сігналам рэгулявання дарожнага руху, патрабаванням дарожных знакаў і разметкі (2,9% або 84 (2019 г. - 91), 3 (4) чалавекі загінулі і 106 (123) атрымалі раненні;

9) парушэнне правілаў абгону (2,5% або 72 (2019 г. - 64), 15 (20) чалавек загінулі і 94 (96) атрымалі раненні;

– парушэнне ПДР пешаходамі (13,1% ад агульнай колькасці ДТЗ або 467), у т. няма.:

1) знаходжанне пешахода ў стане ап'янення (46,5% ад колькасці ДТЗ па віне пешаходаў або 217 (2019 г. - 215), 81 (79) чалавек загінуў і 141 (139) атрымалі раненні;

2) пераход дарогі ў неўсталяваным месцы (44,3% або 207 (2019 г. - 162), 50 (45) чалавек загінулі і 165 (121) атрымалі раненні;

3) непадпарадкаванне сігналам рэгулявання дарожнага руху (10,0% або 47 (2019 г. - 61), 2 (4) чалавекі загінулі і 47 (58) атрымалі раненні;

4) нечаканы выхад на праезную частку (7,7% або 36 (2019 г. - 48), 2 (2) чалавекі загінулі і 34 (46) атрымалі раненні.

Разам з гэтым спадарожным фактарам 28 здарэнняў (0,8% ад агульнай колькасці ДТЗ) з'явілася тэхнічная няспраўнасць транспартнага сродку (2019 г. - 21), 22 (0,6%) ДТЗ - нездавальняючы стан дарог (2019 г. - 35).

Пры ажыццяўленні кантролю за дарожным рухам надаецца асаблівая ўвага папярэджанні і спыненні парушэнняў Правілаў дарожнага руху, якія з'яўляюцца асноўнымі прычынамі дарожна-транспартнага траўматызму, у выніку чаго ў 2020 г. зарэгістравана:

1 318,8 тыс. фактаў перавышэння хуткасці руху (з іх
1 273,6 тыс. зафіксавана працуюць у аўтаматычным рэжыме спецыяльнымі тэхнічнымі сродкамі);

230,0 тыс. фактаў невыканання кіроўцамі патрабаванняў сігналаў рэгулявання дарожнага руху, правілаў праезду пешаходных пераходаў, абгону, манеўравання і іншых парушэнняў ПДР, якія з'яўляюцца асноўнымі прычынамі дарожна-транспартнага траўматызму;

18,5 тыс. выпадкаў кіравання транспартным сродкам асобай, якая знаходзіцца ў стане ап'янення, перадачы кіравання транспартным сродкам такой асобе або адмовы ад праходжання праверкі (агляду), якія прывялі да адміністрацыйную адказнасць (па фактах здзяйснення гэтых правапарушэнняў паўторна на працягу года ўзбуджана 944 крымінальныя справы);

54,7 тыс. фактаў кіравання транспартным сродкам асобай, якія не маюць на тое права;

81,8 тыс. парушэнняў ПДР пешаходамі і іншымі ўдзельнікамі дарожнага руху (веласіпедысты, вознікі, пасажыры).

Задачы «Адзінага дня бяспекі» - развіццё ў грамадстве культуры бяспекі жыццядзейнасці, правядзенне адукацыйна-выхаваўчай работы і прапаганда бяспечных умоў пражывання і працоўнай дзейнасці насельніцтва.

У перыяд правядзення акцыі органамі па надзвычайных сітуацыях будуць арганізаваны вучэнні і трэніроўкі па рэагаванні на надзвычайныя сітуацыі прыроднага і тэхнагеннага характару на выбуха-, агонь-, хімічна небяспечных аб'ектах, аб'ектах з масавым знаходжаннем людзей. Запланаваны праверкі сістэм абвесткі, у тым ліку праз SMS, трансляцыя паведамленняў ад МНС у тэлевізійным і радыёэфіры, адпрацоўка бяспечнага правядзення пры эвакуацыі з будынкаў.

Акрамя органаў дзяржаўнага кіравання (генпракуратура, МНС, МУС, Мінэнерга, Міністэрства аховы здароўя, Мінадукацыі, Мінпрацы і сацабароны, Мінжылкамгас, Мінкультуры) і мясцовых органаў улады, ўдзел у акцыі, як правіла, прымаюць розныя арганізацыі і грамадскія аб'яднанні: Федэрацыя прафсаюзаў Беларусі, РДГА "Беларускае добраахвотнае пажарнае таварыства», Беларускае таварыства Чырвонага крыжа, РГОО "АСВОД", РГА «Белая Русь» і ГА «БРСМ».