27.11.2020

па | 27.11.2020

Інфармацыйныя матэрыялы да правядзення Адзінага дня бяспекі дарожнага руху «Зімовы цюнінг для машын - правільны пратэктар шын»

27 лістапада 2020 года Дзяржаўтаінспекцыя праводзіць Адзіны Дзень бяспекі дарожнага руху пад дэвізам: Зімовы цюнінг для машын правільны пратэктар шын!», а таксама прафілактычную акцыю пад такой жа назвай з 25 лістапада па 04 снежні 2020 года. Асноўная мэта правядзення мерапрыемстваў - падрыхтоўка аўтамабіляў да эксплуатацыі ў зімовых умовах..

Найбольшая колькасць ДТЗ, у тым ліку з цяжкімі наступствамі, ў асенне-зімовы перыяд адбываецца па прычыне недастатковага счаплення шын аўтамабіля з паверхняй дарогі. Начныя замаразкі і дзённыя ападкаў робяць дарогу небяспечнай. На слізкай дарозе каэфіцыент счаплення пакрышак з дарогай памяншаецца ў некалькі разоў, адпаведна павялічваецца тармазной і прыпыначны шлях.

Больш упэўнена адчуваць сябе на зімовай дарозе дазваляюць зімовыя шыны. Яны значна паляпшаюць кіраванне аўтамабілем і дапамагаюць скараціць тармазны шлях.

З 1-га снежня замена шын з'яўляецца абавязковай.

згодна з пунктам 207-1 Правілаў дарожнага руху, зацверджаных Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 28.11.2005 № 551, пры ўдзеле ў дарожным руху з 1 снежня па 1 Сакавік аўтамабілі з тэхнічна дапушчальнай агульнай масай да 3,5 т уключна, легкавыя і грузапасажырскія аўтамабілі з тэхнічна дапушчальнай агульнай масай звыш 3,5 т, а таксама аўтобусы з тэхнічна дапушчальнай агульнай масай да 5 т павінны быць абсталяваны зімовымі шынамі. Зімовыя шыны механічных транспартных сродкаў, прызначаныя для эксплуатацыі на абледзянелым ці заснежаным дарожным пакрыцці, ўсталёўваюцца на ўсіх колах і павінны быць пазначаныя маркіраваных знакам у выглядзе горнай вяршыні з трыма пікамі і са сняжынкай ўнутры яе альбо знакамі «М + S», «М.&S », «М S» або «All Seasons» і мець рэшткавую вышыню малюнка пратэктара не менш 4 мм.

вядома, з прыходам зімовага сезону, ў многіх аўтааматараў ўзнікае пытанне, ці варта змяняць летнія шыны на зімовыя? Адзіны разумны адказ - адназначна «ТАК». Бо бяспека ў розных дарожных умовах можа дасягацца, толькі ў тым выпадку, калі аўтамабіль абсталяваны адпаведнымі шынамі.

Зімовыя шыны адрозніваюцца ад летніх вельмі моцна. Яны валодаюць разрэзамі ў блоках пратэктара, так званымі ламелей. Якія маюць розную форму і глыбіню профілю, што б павялічыць каэфіцыент счаплення з дарогай. Бачныя адрозненні гэта толькі частка пераваг зімовай гумы. Зімовыя шыны вырабляюцца з адмысловага складу гумы, якія дапамагаюць забяспечыць добрае счапленне пры нізкіх тэмпературах, і большасць вытворцаў дадаюць да сумесі крэмній і кампаненты для павышэння тэрміну функцыянальнасці шыны.

Зімовыя шыны дэманструюць сваю перавагу, асабліва пры нізкіх тэмпературах, нават на сухім асфальце. Вынікі праведзеных выпрабаванняў на тармажэнне аўтамабіля, абсталяванага добрымі зімовымі шынамі, паказалі, што тармазны шлях у сярэднім на 30% ніжэй у параўнанні з летняй гумай. Часта ўзнікае пытанне, ці трэба ўсталёўваць зімовыя шыны з меншай шырынёй пратэктара, чым улетку. Гэта даволі добрае рашэнне, калі Вы карыстаецеся летнія шыны з нізкім профілем. Але пры гэтым не варта змяняць вонкавы дыяметр колы (розніца не павінна перавышаць 2%), адпаведна вышыня профілю павінна павялічыцца.

Некаторыя аўтамабілісты аддаюць перавагу выкарыстоўваць всесезонные шыны і яны лічаць, што гэта лепшае рашэнне, якое дазволіць зэканоміць грошы. Гэта разумна толькі ў тым выпадку, калі аўтамабіль у асноўным эксплуатуецца ў гарадской мяжы, калі дарогі больш, менш чысцяцца. Але не заўсёды дарожныя службы спраўляюцца з уборкай снегу асабліва пры інтэнсіўных ападках. У выпадку ж калі Вы перасоўваецеся на далёкія дыстанцыі за межамі гарадской рысы, то выкарыстанне зімовых шын з'яўляецца неабходнай мерай бяспекі.